Bratislava: Wolters Kluwer, 2023, 440 s. ISBN 978-80-571-0621-0

Normotvorba má v demokratickom a právnom štáte nezastupiteľné miesto hneď z viacerých dôvodov, na ktoré je potrebné nahliadať prostredníctvom úlohy zákona v štáte. Bez existencie zákonov by nebolo možné hovoriť demokratickom a už vonkoncom nie o právnom štáte, ale o spoločnosti, v ktorej nie sú regulované žiadne vzťahy, a to či už medzi obyvateľmi a štátom, alebo medzi obyvateľstvom navzájom. Rovnaký dôsledok však má aj nekvalitná legislatíva, ktorá sa z dôvodu nízkej kvality môže podpísať pod nejasnosť jej interpretácie a aplikácie, či pod nenaplnenie účelu zamýšľaného zákonodarcom. V krajnom prípade sa právna norma môže stať obsolentnou, čo vytvára priestor na vznik dier v právnom poriadku. Cieľom štátu teda nemá byť iba produkcia zákonov, ale kvalitných zákonov, ktoré sprehľadnia právny poriadok, posilnia právnu istotu a predvídateľnosť práva.
Tvorba zákonov je úlohou zákonodarného zboru, ktorým je v Slovenskej republike Národná rada Slovenskej republiky (ďalej len "Národná rada"). Bolo by však naivné domnievať sa, že zákony píšu poslanci, obzvlášť ak ide o rozsiahle kódexy alebo zložité novelizácie. Tieto návrhy, ktoré sa majú neskôr pretaviť do formy zákonov, pripravujú skúsení pracovníci v oblasti legislatívy. Ich formovanie je však dlhodobým procesom, pri ktorom si musia osvojiť všetky vlastnosti, ktoré robia z obyčajného pr