Mosný, P. - Laclavíková, M. (eds.), Reformná optimalizácia výučby dejín štátu a práva
- nové výzvy pre 21. storočie.
JUDr.
Jozef
Horňáček
PhD.
Stav úrovne štúdia na právnických fakultách, počet a kvalita ich absolventov nastoľujú na
Slovensku (a príspevky zahraničných autorov svedčia o riešení týchto otázok v okolitých krajinách už
dlhodobejšie) požiadavku na reformu štúdia na právnických fakultách. Reforma môže mať rôznu hĺbku a
dosah na skladbu predmetov vyučovaných na právnických fakultách, časovú dotáciu, ako aj obligatórny
alebo fakultatívny charakter ich výučby. Je zrejmé, že reforma musí dôsledne reflektovať požiadavky
právnej praxe. Tie však musia byť recipované tvorcami reforiem komplexne. Posilnenie postavenia
pozitívnoprávnych disciplín na úkor právnohistorických či právnoteoretických disciplín môže viesť k
zlepšeniu uplatnenia absolventov právnických fakúlt v krátkej dobe po ich vstupe do praxe, no neskôr
so zvyšujúcou sa obtiažnosťou riešených problémov absencia právnoteoretických a právnohistorických
po