347/1990 Zb.
zo 28. augusta 1990
o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov
štátnej správy Slovenskej republiky
Zmena: 197/1991 Zb.
Zmena: 298/1991 Zb.
Zmena: 494/1991 Zb.
Zmena: 294/1992 Zb.
Zmena: 322/1992 Zb.
Zmena: 453/1992 Zb.
Zmena: 2/1993 Z.z.
Zmena: 61/1993 Z.z.
Zmena: 83/1994 Z.z.
Zmena: 74/1995 Z.z.
Zmena: 207/1995 Z.z.
Zmena: 58/1998 Z.z.
Zmena: 143/1998 Z.z., 200/1998 Z.z.
Zmena: 337/1998 Z.z.
Zmena: 293/1999 Z.z.
Zmena: 263/1999 Z.z., 293/1999 Z.z.
Zmena: 95/2000 Z.z., 195/2000 Z.z.
Zmena: 329/2000 Z.z.
Zmena: 338/2000 Z.z., 417/2000 Z.z.
Zmena: 136/2001 Z.z.
Zmena: 312/2001 Z.z.
Zmena: 241/2001 Z.z.
Zmena: 502/2001 Z.z.
Zmena: 312/2001 Z.z.
Slovenská národa rada sa uzniesla na tomto zákone:
PRVÁ ČASŤ
Ústredné orgány, na čele ktorých je člen vlády
§ 1
V Slovenskej republike pôsobia tieto ústredné orgány štátnej
správy, na čele ktorých je člen vlády Slovenskej republiky:
a) Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky,
b) Ministerstvo financií Slovenskej republiky,
c) Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej
republiky,
d) Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky,
e) Ministerstvo pre správu a privatizáciu národného majetku
Slovenskej republiky,
f) Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej
republiky,
g) Ministerstvo pôdohospodárstva Slovenskej republiky,
h) Ministerstvo školstva Slovenskej republiky,
ch) Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky,
i) Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky,
j) Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky,
k) Ministerstvo zahraničných vecí Slovenskej republiky,
l) Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky,
m) Ministerstvo obrany Slovenskej republiky,
n) Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej
republiky.
§ 2
(1) Ministerstvo riadi a za jeho činnosť zodpovedá minister.
(2) Ministra v čase jeho neprítomnosti zastupuje v rozsahu
jeho práv a povinností štátny tajomník. Minister môže poveriť aj
v iných prípadoch štátneho tajomníka, aby ho zastupoval v rozsahu
jeho práv a povinností. Štátnych tajomníkov vymenúva a odvoláva
vláda Slovenskej republiky na návrh príslušných ministrov.
V odôvodnených prípadoch môže vláda Slovenskej republiky určiť, že
na ministerstve pôsobia dvaja štátni tajomníci; minister určí,
v ktorých otázkach a v akom poradí ho štátni tajomníci zastupujú.
(3) Štátnym tajomníkom ministerstva určuje platové náležitosti
minister podľa osobitného predpisu. 1)
(4) Štátnemu tajomníkovi na pokrytie nevyhnutných výdavkov za
služby a iných osobných výdavkov, ktoré súvisia s výkonom funkcie,
patrí paušálna nezdanená náhrada vo výške 1 000 Sk mesačne. Nárok
na paušálnu náhradu vzniká prvým dňom začatia vykonávania funkcie
a zaniká dňom skončenia vykonávania funkcie.
(5) Štátny tajomník počas vykonávania funkcie má právo na
bezplatné
a) používanie služobného motorového vozidla s prideleným vodičom
alebo bez neho na vykonávanie funkcie alebo v súvislosti
s ňou,
b) poskytnutie a používanie jedného služobného mobilného telefónu
na zabezpečenie dosiahnuteľnosti v čase vykonávania funkcie
a mimo nej.
(6) Limit bezplatného používania služobného mobilného telefónu
podľa odseku 5 písm. b) určí minister.
§ 2a
(1) Predseda vlády Slovenskej republiky riadi činnosť vlády,
zvoláva a vedie jej schôdze. Vymedzené úseky činnosti vlády
Slovenskej republiky koordinujú jej podpredsedovia, ktorí tiež
plnia úlohy, ktorými ich vláda Slovenskej republiky alebo predseda
vlády Slovenskej republiky poverí. Počas neprítomnosti predsedu
vlády Slovenskej republiky ho zastupuje podpredseda vlády
Slovenskej republiky, ktorého určí predseda vlády Slovenskej
republiky. Zastupujúci podpredseda vlády Slovenskej republiky
zvoláva a vedie schôdze vlády Slovenskej republiky.
(2) Plat, funkčné príplatky a paušálne náhrady a ďalšie
náležitosti členov vlády Slovenskej republiky určuje vláda podľa
osobitného predpisu. 2)
§ 2b
(1) Pre osobitné druhy činnosti môže vláda Slovenskej
republiky vymenovať svojich splnomocnencov, ktorí konajú na
základe poverenia vlády. Rozsah oprávnenia splnomocnenca určí
vláda Slovenskej republiky pri jeho vymenovaní.
(2) Pre niektoré úseky svojej činnosti môže vláda Slovenskej
republiky zriaďovať svoje poradné a koordinačné orgány (rady,
výbory, komisie). Na podporu svojej činnosti môže vláda Slovenskej
republiky zriaďovať aj agentúry.
(3) Hlavné úlohy, zloženie a metódy práce týchto orgánov určia
štatúty, ktoré schvaľuje vláda Slovenskej republiky.
§ 3
Ministerstvo hospodárstva
(1) Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky je
ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre
a) priemysel s výnimkou potravinárstva,
b) energetiku, vrátane hospodárenia s jadrovým palivom
a uskladňovania rádioaktívnych odpadov,
c) teplárenstvo a plynárenstvo,
d) ťažbu a úpravu tuhých palív, ťažbu ropy a zemného plynu, ťažbu
rudných a nerudných surovín a vyhľadávanie a prieskum
rádioaktívnych surovín a ich ťažbu,
e) hutníctvo,
f) vnútorný a zahraničný obchod, cestovný ruch a ochranu
spotrebiteľa,
g) ochranu a využívanie nerastných surovín, vrátane hlavného
dozoru nad ochranou a využívaním ložísk nerastov,
h) hlavný dozor nad bezpečnosťou a ochranou zdravia pri práci
a bezpečnosťou prevádzky v banskej činnosti, v činnosti
vykonávanej banským spôsobom a pri používaní výbušnín,
ch) puncovníctvo a skúšanie drahých kovov,
i) koordináciu a metodické usmerňovanie plnenia úloh hospodárskej
mobilizácie.
(2) Ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky sú
podriadené
a) Slovenská energetická inšpekcia,
b) Slovenská obchodná inšpekcia,
c) Hlavný banský úrad,
d) Puncový úrad Slovenskej republiky.
§ 4
Ministerstvo financií
(1) Ministerstvo financií Slovenskej republiky je ústredným
orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre oblasť financií,
colníctva, cien, finančnej kontroly a vnútorného auditu.
(2) Ministerstvo financií Slovenskej republiky zabezpečuje
a) tvorbu a uskutočňovanie finančnej, colnej a cenovej politiky
vrátane tvorby a realizácie štátneho rozpočtu, správy štátnych
finančných aktív a pasív Slovenskej republiky, kapitálového
trhu, politiky daní a poplatkov a finančno-ekonomických
nástrojov v oblasti podnikania,
b) výkon štátnej správy vo veciach jednotného účtovníctva
a účtovného výkazníctva,
c) výkon štátnej správy vo veciach bankovníctva, sporiteľníctva,
devízového hospodárstva a devízovej kontroly, kontroly výroby
a obehu liehu, tabaku, tabakových výrobkov, soli, lotérií
a iných obdobných hier, vo veciach správy majetku štátu vo
verejnoprospešnej a nepodnikateľskej sfére.
§ 5
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny
(1) Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej
republiky je ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky
pre pracovnoprávne vzťahy, zamestnanosť, kolektívne vyjednávanie,
mzdy a iné odmeny za prácu, inšpekciu práce, sociálne
zabezpečenie, sociálnoprávnu ochranu detí a mládeže, starostlivosť
o rodinu a ďalšie veci sociálnej politiky.
(2) Ministerstvu práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej
republiky sú podriadené
a) Centrum pre medzinárodnoprávnu ochranu detí a mládeže,
b) Národný inšpektorát práce.
§ 6
Ministerstvo životného prostredia
(1) Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky je
ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre tvorbu
a ochranu životného prostredia, vrátane
a) ochrany prírody,
b) ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania,
c) ochrany ovzdušia,
d) územného plánovania a stavebného poriadku,
e) odpadového hospodárstva,
f) zabezpečovania jednotného informačného systému o životnom
prostredí a plošného monitoringu,
g) geologického výskumu a prieskumu.
(2) Ministerstvu životného prostredia Slovenskej republiky sú
podriadené
a) Slovenská inšpekcia životného prostredia, prostredníctvom
ktorej Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
plní funkciu orgánu hlavného štátneho dozoru vo veciach
životného prostredia,
b) Slovenský hydrometeorologický ústav.
§ 7
Ministerstvo pre správu a privatizáciu národného majetku
Ministerstvo pre správu a privatizáciu národného majetku
Slovenskej republiky je ústredným orgánom štátnej správy
Slovenskej republiky pre odštátnenie a privatizáciu národného
majetku a pre správu národného majetku v podnikateľskej sfére, ak
osobitný predpis neustanovuje inak.
§ 8
Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií
(1) Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej
republiky je ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky
pre
a) železničnú dopravu, dráhy a vlečky,
b) cestnú a mestskú dopravu, mestské dráhy a dráhy osobitného
určenia,
c) pozemné komunikácie a diaľnice,
d) vnútrozemskú a námornú plavbu a prístavy,
e) civilné letectvo,
f) ozbrojené zbory v doprave a železničné vojsko,
g) železničné zdravotníctvo,
h) pošty a telekomunikácie.
(2) zrušený od 1.7.2000
(3) Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej
republiky plní funkciu námorného úradu.
(4) Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej
republiky vykonáva štátny odborný technický dozor vo veciach
všetkých dráh, cestnej a mestskej dopravy, civilného letectva,
vnútrozemskej a námornej plavby a zariadení jednotnej
telekomunikačnej siete.
(5) Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej
republiky sú podriadené
a) Štátna plavebná správa,
b) Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky,
c) Letecký úrad Slovenskej republiky.
§ 9
Ministerstvo pôdohospodárstva
(1) Ministerstvo pôdohospodárstva Slovenskej republiky je
ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre
pôdohospodárstvo, lesné hospodárstvo, vodné hospodárstvo
s výnimkou pôsobností uvedených v § 6 ods. 1 písm. b), rybárstvo,
poľovníctvo, veterinárnu starostlivosť a pre potravinárstvo.
(2) Ministerstvu pôdohospodárstva Slovenskej republiky je
podriadená Slovenská poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia.
§ 10
Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky
Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej
republiky je ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky
pre
a) investičnú výstavbu,
b) regionálny rozvoj,
c) bytovú politiku,
d) stavebnú výrobu a výrobu stavebných látok,
e) verejné práce,
f) stavebné výrobky,
g) export stavebných prác.
§ 13
Ministerstvo školstva
(1) Ministerstvo školstva Slovenskej republiky je ústredným
orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre základné školy,
stredné školy a vysoké školy, pre školské zariadenia, celoživotné
vzdelávanie, pre vedu a techniku, pre oblasť informatiky, pre
štátnu starostlivosť o mládež a pre šport.
(2) Ministerstvu školstva Slovenskej republiky je podriadená
Štátna školská inšpekcia.
§ 14
Ministerstvo kultúry
Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky je ústredným orgánom
štátnej správy Slovenskej republiky pre umenie, štátny jazyk
a písomníctvo, pre krajinu a pamiatky, pre miestnu a osobitnú
kultúru vrátane cirkví, náboženských spoločností a menšinových
kultúr, pre verejné informácie, na vykonávanie autorského zákona
a príbuzných práv a pre výrobu a obchod v oblasti kultúry.
§ 15
Ministerstvo zdravotníctva
Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky je ústredným
orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre zdravotnú
starostlivosť, ochranu zdravia, zdravotnícke školy, ďalšie
vzdelávanie zdravotníckych pracovníkov, prírodné liečebné kúpele,
prírodné liečivé zdroje a prírodné zdroje minerálnych vôd.
§ 16
Ministerstvo vnútra
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky je ústredným orgánom
štátnej správy Slovenskej republiky pre
a) ochranu ústavného zriadenia republiky, verejného poriadku,
bezpečnosti osôb a majetku, štátnych hraníc, pre bezpečnosť
a plynulosť cestnej premávky, veci zbraní a streliva, vstup na
územie republiky a pobyt cudzincov na území republiky,
občianske preukazy, cestovné doklady a oprávnenia na vedenie
motorových vozidiel, otázky utečencov a presídlencov,
evidenciu obyvateľstva, evidenciu cestných motorových
a prípojných vozidiel, civilnú ochranu obyvateľstva, požiarnu
ochranu a komplexný záchranný systém,
b) všeobecnú vnútornú správu, veci územného a správneho členenia
Slovenskej republiky, vyznačovanie, udržiavanie a správu
štátnych hraníc, štátne symboly Slovenskej republiky, štátne
občianstvo, matričné veci, veci zhromažďovania a združovania,
organizačné zabezpečovanie volieb do Národnej rady Slovenskej
republiky a orgánov územnej samosprávy a referenda,
automatizovaný informačný systém miestnej štátnej správy, veci
organizácií s medzinárodným prvkom, archívnictvo,
c) živnostenské podnikanie,
d) riadenie Policajného zboru a Vojsk ministerstva vnútra,
e) zrušené od 1.7.2000.
§ 17
Ministerstvo zahraničných vecí
(1) Ministerstvo zahraničných vecí Slovenskej republiky je
ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre oblasť
zahraničnej politiky a vzťahy Slovenskej republiky k ostatným
štátom a medzinárodným organizáciám.
(2) Ministerstvo zahraničných vecí Slovenskej republiky
zabezpečuje
a) ochranu práv a záujmov Slovenskej republiky a jej občanov
v zahraničí,
b) riadenie zastupiteľských úradov Slovenskej republiky
v zahraničí,
c) styky s orgánmi a predstaviteľmi cudzích štátov v Slovenskej
republike a v zahraničí,
d) hospodárenie a nakladanie s majetkom Slovenskej republiky
v zahraničí,
e) koordináciu prípravy a vnútroštátneho prerokúvania,
uzatvárania, vyhlasovania a vykonávania medzinárodných zmlúv.
§ 18
Ministerstvo spravodlivosti
(1) Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky je
ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre súdy
a väzenstvo a vo vzťahu k notárom vykonáva štátny dohľad.
(2) Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
zabezpečuje zastupovanie Slovenskej republiky v Európskej komisii
pre ľudské práva a na Európskom súde pre ľudské práva.
§ 19
Ministerstvo obrany
Ministerstvo obrany Slovenskej republiky je ústredným orgánom
štátnej správy Slovenskej republiky pre zabezpečovanie obrany
Slovenskej republiky, výstavbu a riadenie Armády Slovenskej
republiky, koordináciu činností orgánov štátnej správy, orgánov
územnej samosprávy a právnických osôb pri príprave na obranu
Slovenskej republiky, zabezpečovanie nedotknuteľnosti vzdušného
priestoru Slovenskej republiky a koordináciu vojenskej letovej
premávky s civilnou letovou premávkou, riadenie vojenského
spravodajstva a pre správu vojenských obvodov a vojenských lesov
a civilnej služby.
DRUHÁ ČASŤ
Ostatné ústredné orgány štátnej správy
§ 20
(1) V Slovenskej republike pôsobia tieto ďalšie ústredné
orgány štátnej správy:
a) Úrad vlády Slovenskej republiky,
b) Štatistický úrad Slovenskej republiky,
c) Úrad jadrového dozoru Slovenskej republiky,
d) Úrad geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky,
e) Protimonopolný úrad Slovenskej republiky,
f) Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej
republiky,
g) Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky,
h) Správa štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky,
ch) zrušené od 1.7.2000
i) Úrad pre stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky,
j) Úrad pre verejné obstarávanie,
k) Národný bezpečnostný úrad,
l) Úrad pre štátnu službu Slovenskej republiky (ďalej len "úrad
pre štátnu službu").
(2) Na čele Úradu vlády Slovenskej republiky je vedúci, ktorý
je za výkon svojej funkcie zodpovedný predsedovi vlády Slovenskej
republiky. Platové náležitosti vedúceho Úradu vlády Slovenskej
republiky určuje predseda vlády Slovenskej republiky podľa
osobitného predpisu. 1)
(3) Na čele Protimonopolného úradu Slovenskej republiky je
predseda, ktorého vymenuje a odvolá prezident Slovenskej republiky
na návrh vlády Slovenskej republiky. Funkčné obdobie predsedu je
päť rokov. Platové náležitosti predsedovi určuje vláda Slovenskej
republiky podľa osobitného predpisu. 1)
(4) Na čele Národného bezpečnostného úradu je riaditeľ,
ktorého vymenúva a odvoláva vláda Slovenskej republiky. Riaditeľ
je za výkon svojej funkcie zodpovedný vláde Slovenskej republiky.
Platové náležitosti riaditeľa Národného bezpečnostného úradu
určuje vláda Slovenskej republiky podľa osobitného predpisu. 1)
(5) Na čele ďalších ústredných orgánov štátnej správy
Slovenskej republiky uvedených v odseku 1 písm. b) až d) a f) až j) je predseda, ktorého vymenúva a odvoláva vláda Slovenskej
republiky. Predseda je za výkon svojej funkcie zodpovedný vláde
Slovenskej republiky. Platové náležitosti predsedovi určuje vláda
Slovenskej republiky podľa osobitného predpisu. 1)
(6) Vedúcemu úradu vlády Slovenskej republiky, riaditeľovi
Národného bezpečnostného úradu a predsedovi ďalšieho ústredného
orgánu štátnej správy Slovenskej republiky podľa odseku 1
písm. b) až j) na pokrytie nevyhnutných výdavkov za služby a iných
osobných výdavkov, ktoré súvisia s výkonom funkcie, patrí paušálna
nezdanená náhrada vo výške 3 000 Sk mesačne. Nárok na paušálnu
náhradu vzniká prvým dňom začatia vykonávania funkcie a zaniká
dňom skončenia vykonávania funkcie.
(7) Vedúci úradu vlády Slovenskej republiky, riaditeľ
Národného bezpečnostného úradu a predseda ďalšieho ústredného
orgánu štátnej správy Slovenskej republiky podľa odseku 1
písm. b) až j) počas vykonávania funkcie má právo na bezplatné
a) používanie služobného motorového vozidla s prideleným vodičom
alebo bez neho na vykonávanie funkcie alebo v súvislosti
s ňou,
b) poskytnutie a používanie jedného služobného mobilného telefónu
na zabezpečenie dosiahnuteľnosti v čase vykonávania funkcie
a mimo nej.
(8) Limit bezplatného používania služobného mobilného telefónu
podľa odseku 5 písm. b) určí vláda Slovenskej republiky.
§ 20a
Úrad vlády
(1) Úrad vlády Slovenskej republiky je ústredným orgánom
štátnej správy Slovenskej republiky pre kontrolu plnenia úloh
štátnej správy a na vybavovanie petícií, sťažností, oznámení
a podnetov.
(2) Úrad vlády Slovenskej republiky plní aj úlohy spojené
s odborným, organizačným a technickým zabezpečením činnosti vlády
Slovenskej republiky.
(3) Úrad vlády Slovenskej republiky môže zo svojho rozpočtu
alebo iným spôsobom so súhlasom Ministerstva financií
Slovenskej republiky založiť alebo zriadiť iný subjekt než
rozpočtovú organizáciu alebo príspevkovú organizáciu.
(4) Vedúceho Úradu vlády Slovenskej republiky vymenúva
a odvoláva vláda Slovenskej republiky.
§ 20c
Úrad pre štátnu službu
(1) Úrad pre štátnu službu je ústredný orgán štátnej správy
pre štátnu službu.
(2) Na čele úradu pre štátnu službu je predseda Úradu pre
štátnu službu Slovenskej republiky (ďalej len "predseda úradu pre
štátnu službu"), ktorého na návrh vlády Slovenskej republiky
vymenúva a odvoláva prezident Slovenskej republiky. Funkčné
obdobie predsedu úradu pre štátnu službu je päť rokov.
(3) Prezident Slovenskej republiky odvolá predsedu úradu pre
štátnu službu, ak
a) je zdravotne nespôsobilý plniť povinnosti predsedu úradu pre
štátnu službu aspoň šesť po sebe nasledujúcich mesiacov,
b) prestal spĺňať predpoklady ustanovené osobitným predpisom 1a)
alebo
c) porušuje povinnosti ustanovené všeobecne záväznými právnymi
predpismi.
(4) Funkčné obdobie predsedu úradu pre štátnu službu, ktorý
bol odvolaný z funkcie podľa odseku 3, skončí sa dňom uvedeným
v rozhodnutí prezidenta Slovenskej republiky. Rozhodnutie
prezidenta Slovenskej republiky je konečné a nemožno sa ďalej
proti nemu odvolať.
(5) Predseda úradu pre štátnu službu sa môže svojej funkcie
vzdať, a to písomným oznámením o vzdaní sa funkcie predsedu úradu
pre štátnu službu; písomné oznámenie doručuje prezidentovi
Slovenskej republiky najneskôr pred dňom, ktorý uvádza ako deň
skončenia funkcie.
(6) Funkčné obdobie predsedu úradu pre štátnu službu, ktorý sa
vzdal funkcie podľa odseku 5, skončí sa dňom uvedeným v oznámení
o vzdaní sa funkcie predsedu úradu pre štátnu službu. Ak predseda
úradu pre štátnu službu dátum skončenia svojej funkcie neuviedol,
funkčné obdobie sa skončí dňom doručenia oznámenia prezidentovi
Slovenskej republiky alebo dňom, ktorý určí prezident Slovenskej
republiky.
§ 21
Slovenský štatistický úrad
Slovenský štatistický úrad je ústredným orgánom štátnej správy
Slovenskej republiky pre oblasť štátnej štatistiky.
§ 21a
Úrad jadrového dozoru
(1) Úrad jadrového dozoru Slovenskej republiky je ústredným
orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre oblasť jadrového
dozoru.
(2) Úrad jadrového dozoru Slovenskej republiky zabezpečuje
výkon štátneho dozoru nad jadrovou bezpečnosťou jadrových
zariadení vrátane dozoru nad nakladaním s rádioaktívnymi odpadmi,
vyhoreným palivom a ďalšími fázami palivového cyklu, ako aj nad
jadrovými materiálmi vrátane ich kontroly a evidencie. Zabezpečuje
posudzovanie zámerov programu využitia jadrovej energie a kvality
vybraných zariadení a prístrojov jadrovej techniky a záväzky
Slovenskej republiky vyplývajúce z medzinárodných zmlúv týkajúce
sa jadrovej bezpečnosti jadrových zariadení a nakladania
s jadrovými materiálmi.
§ 22
Slovenský úrad geodézie, kartografie a katastra
Slovenský úrad geodézie, kartografie a katastra je ústredným
orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre geodéziu,
kartografiu a kataster nehnuteľností.
§ 23
Protimonopolný úrad
Protimonopolný úrad Slovenskej republiky je ústredným orgánom
štátnej správy Slovenskej republiky pre ochranu a podporu
hospodárskej súťaže.
§ 24
Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo
(1) Úrad pre normalizáciu,, metrológiu a skúšobníctvo
Slovenskej republiky je ústredným orgánom štátnej správy
Slovenskej republiky pre oblasť technickej normalizácie,
metrológie a skúšobníctva.
(2) Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo
Slovenskej republiky vypracúva koncepciu štátnej politiky,
vykonáva metodickú činnosť a dozerá na plnenie úloh v oblasti
technickej normalizácie, metrológie a skúšobníctva.
§ 25
Úrad priemyselného vlastníctva
(1) Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky je
ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre oblasť
priemyselného vlastníctva.
(2) Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
rozhoduje o poskytovaní ochrany na vynálezy, priemyselné vzory,
úžitkové vzory a topografie polovodičových výrobkov, ochranné
známky a označenie pôvodu výrobkov.
§ 26
Správa štátnych hmotných rezerv
Správa štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky je
ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre
financie, obmenu, zámenu, pôžičky, uvoľňovanie, skladovanie,
ochraňovanie a kontrolu štátnych hmotných rezerv a podľa
požiadaviek systému krízových plánov aj ich tvorbu.
TRETIA ČASŤ
Spoločné ustanovenia
§ 27
(1) Ministerstvá a ostatné ústredné orgány štátnej správy
Slovenskej republiky (ďalej len "ministerstvá") sa podieľajú
a tvorbe jednotnej štátnej politiky Slovenskej republiky,
vykonávajú v rozsahu svojej pôsobnosti štátnu správu a plnia
ďalšie úlohy ustanovené v zákonoch a iných všeobecne záväzných
právnych predpisoch.
(2) Ministerstvá v rozsahu vymedzenej pôsobnosti zodpovedajú
i za úlohy obrany a vytváranie podmienok na realizáciu požiadaviek
zabezpečovania príprav na obranu a ochranu.
(3) Ministerstvá v rozsahu vymedzenej pôsobnosti zabezpečujú
aj úlohy súvisiace s dojednávaním medzinárodných zmlúv, s rozvojom
medzištátnych stykov a medzinárodnej spolupráce vrátane úloh,
ktoré pre Slovenskú republiku vyplývajú z medzinárodných zmlúv,
ako aj z jej členstva v medzinárodných organizáciách.
§ 28
Ministerstva skúmajú problematiku vo veciach, ktoré sú v ich
pôsobnosti, analyzujú dosahované výsledky a robia opatrenia na
riešenie aktuálnych otázok. Spracúvajú koncepcie rozvoja zverených
oblastí a riešenia základných otázok, ktoré predkladajú vláde
Slovenskej republiky.
§ 29
Ministerstvá sa starajú o náležitú právnu úpravu vecí
patriacich do ich pôsobnosti; pripravujú návrhy zákonov a iných
všeobecne záväzných právnych predpisov, dbajú o dodržiavanie
zákonnosti v oblasti svojej pôsobnosti.
§ 30
(1) Ministerstvá pri plnení svojich úloh úzko spolupracujú.
Vymieňajú si potrebné informácie a podklady a prerokúvajú s inými
ministerstvami opatrenia, ktoré sa ich dotýkajú.
(2) Ministerstvá využívajú podnety a skúsenosti miestnych
orgánov štátnej správy.
(3) Ministerstvá využívajú poznatky vedeckých inštitúcií
a výskumných pracovísk; zapájajú ich najmä do prác na riešení
otázok koncepčnej povahy.
(4) Ministerstvá plnia svoje úlohy v súčinnosti s príslušnými
odborovými orgánmi, najmä s nimi prerokúvajú návrhy závažných
opatrení týkajúcich sa životnej úrovne, sociálnych a kultúrnych
potrieb pracujúcich; postupujú aj v súčinnosti s organizáciami
zamestnávateľov.
§ 32
(1) Činnosť ministerstiev a ostatných ústredných orgánov
štátnej správy Slovenskej republiky riadi, zjednocuje a kontroluje
vláda Slovenskej republiky.
(2) Sídlom ministerstiev a ostatných ústredných orgánov
štátnej správy Slovenskej republiky je Bratislava; sídlom Úradu
priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky je Banská Bystrica.
§ 33
Zrušujú sa:
1. § 1 ods. 1 písm. a) a § 3 až 9, vrátane spoločného
nadpisu,
zákona Slovenskej národnej rady č. 418/1991 Zb. o štátnej
kontrole,
2. § 6 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky
č. 61/1993 Z.z. o zriadení Železničnej polície Slovenskej
republiky.
§ 34
Vláda Slovenskej republiky schvaľuje
a) štatúty ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej
správy Slovenskej republiky, ktoré podrobnejšie vymedzia ich
úlohy, zásady ich činnosti a vnútornú organizáciu,
b) limity počtov pracovníkov ministerstiev a ostatných ústredných
orgánov štátnej správy Slovenskej republiky,
c) zahraničné cesty predsedu vlády Slovenskej republiky,
podpredsedov vlády Slovenskej republiky, ministrov, štátnych
tajomníkov a predsedov ostatných ústredných orgánov štátnej
správy Slovenskej republiky a vedúceho Úradu vlády Slovenskej
republiky.
ŠTVRTÁ ČASŤ
Prechodné a záverečné ustanovenia
§ 35
Zrušujú sa
a) Slovenská komisia pre plánovanie a vedeckotechnický rozvoj,
b) Výbor ľudovej kontroly Slovenskej republiky,
c) Slovenská komisia pre vedecké hodnosti,
d) Úrad pre stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky
Slovenskej republiky.
§ 36
(1) Doterajšia pôsobnosť vymedzená zákonmi a inými všeobecne
záväznými právnymi predpismi prechádza
a) zo Slovenskej komisie pre plánovanie a vedeckotechnických
rozvoj
1. vo veciach tvorby stratégie hospodárskeho a sociálneho
rozvoja na Ministerstvo pre hospodársku stratégiu
Slovenskej republiky,
2. vo veciach uskutočňovania stratégie hospodárskeho
a sociálneho rozvoja, vrátane štátnej expertízy investícií,
a vo veciach realizácie štátnej hospodárskej
politiky vo zverených odvetviach na Ministerstvo
hospodárstva Slovenskej republiky;
b) z Ministerstva financií a cien Slovenskej republiky
1. vo veciach správy národného majetku v podnikateľskej sfére,
jeho odštátnenia a privatizácie na Ministerstvo pre správu
a privatizáciu národného majetku Slovenskej republiky,
2. v ostatných veciach na Ministerstvo financií Slovenskej
republiky;
c) z Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky vo veciach
farmaceutického priemyslu na Ministerstvo priemyslu Slovenskej
republiky;
d) z Výboru ľudovej kontroly Slovenskej republiky na Ministerstvo
kontroly Slovenskej republiky;
e) zo Slovenskej komisie pre vedecké hodnosti na Ministerstvo
školstva, mládeže a športu Slovenskej republiky.
(2) Doterajšia pôsobnosť Ministerstva obchodu a cestovného
ruchu Slovenskej republiky a ministra obchodu a cestovného ruchu
Slovenskej republiky vo vzťahu k Slovenskej obchodnej
inšpekcii 1a) prechádza na Ministerstvo kontroly Slovenskej
republiky a ministra kontroly Slovenskej republiky.
(3) V súvislosti s prechodom pôsobnosti podľa odseku 1 rovnako
prechádzajú aj práva a povinnosti vyplývajúce z pracovnoprávnych
a iných vzťahov. Podrobnosti o prechode týchto práv a povinností
vo veciach uvedených v odseku 1 písm. a) až c) sa upravia dohodou,
v ktorej sa vymedzí najmä druh a rozsah preberaného majetku
a záväzkov a určí sa, ktorí pracovníci prechádzajú na ktoré
ministerstvo do pracovného pomeru.
(4) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov Ministerstvo lesného
a vodného hospodárstva a drevospracujúceho priemyslu Slovenskej
republiky, rozumie sa tým Ministerstvo lesného a vodného
hospodárstva Slovenskej republiky.
(5) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov Ministerstvo školstva,
mládeže a telesnej výchovy Slovenskej republiky, rozumie sa tým
Ministerstvo školstva, mládeže a športu Slovenskej republiky.
§ 36a
(1) Doterajšia pôsobnosť Úradu pre stratégiu rozvoja
spoločnosti, vedy a techniky Slovenskej republiky vo veciach
programovania stratégie rozvoja vedy a techniky prechádza na
Ministerstvo školstva Slovenskej republiky a vo veciach
regionálneho rozvoja prechádza na Ministerstvo výstavby
a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky.
(2) Doterajšia pôsobnosť Štatistického úradu Slovenskej
republiky v oblasti informatiky prechádza na Ministerstvo školstva
Slovenskej republiky.
(3) V súvislosti s prechodom pôsobnosti podľa odsekov 1 a 2
rovnako prechádzajú aj práva a povinnosti vyplývajúce
z pracovnoprávnych a iných vzťahov. Podrobnosti o prechode týchto
práv a povinností vo veciach uvedených v odsekoch 1 a 2 sa upravia
dohodou, v ktorej sa vymedzí najmä druh a rozsah preberaného
majetku a záväzkov a určí sa, ktorí zamestnanci prechádzajú na
ktoré ministerstvo do pracovného pomeru.
§ 37
Zrušujú sa
1. § 1 až 12 a
§ 14 a
15 zákona Slovenskej národnej rady č. 207/1968 Zb. o zriadení ministerstiev a
iných ústredných orgánov štátnej správy Slovenskej socialistickej republiky v znení zákona Slovenskej národnej rady č. 70/1969 Zb., zákona Slovenskej
národnej rady č. 150/1970 Zb., zákona Slovenskej národnej rady č.
121/1971 Zb., zákona Slovenskej národnej rady č.
41/1972 Zb., zákona Slovenskej národnej rady č. 39/1973 Zb.,
zákona Slovenskej národnej rady č. 121/1983 Zb., zákona Slovenskej národnej rady č.
50/1988 Zb., zákona Slovenskej národnej rady č. 96/1990 Zb.
a zákona Slovenskej národnej rady č. 195/1990 Zb.;
2. zákon Slovenskej národnej rady č. 33/1971 Zb. o určení
ústredného orgánu štátnej správy vo veciach dopravy
v pôsobnosti Slovenskej socialistickej republiky;
3. čl. I, III a
IV zákona Slovenskej národnej rady č. 96/1990 Zb.
o zriadení Slovenskej komisie pre životné prostredie
a o zmenách v pôsobnosti ministerstiev Slovenskej republiky;
4. čl. I. III až
V zákona Slovenskej národnej rady č. 195/1990 Zb.
o opatreniach v sústave ministerstiev a iných ústredných
orgánov štátnej správy..
5. Čl. I body 1, 2,
4 až 10 zákona Slovenskej národnej rady č. 298/1991 Zb., ktorým sa mení a dopĺňa zákon Slovenskej
národnej rady č. 347/1990 Zb. o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných
orgánov štátnej správy Slovenskej republiky, v znení zákona Slovenskej národnej rady č. 197/1991 Zb.
7. § 20 ods. 1 a
2 zákona Slovenskej národnej rady č. 494/1991 Zb.
o štátnej správe v odpadovom hospodárstve.
8. § 14 zákona Slovenskej národnej rady č. 294/1992 Zb. o Rade
Slovenskej republiky pre rozhlasové a televízne vysielanie.
9. § 50 zákona Slovenskej národnej rady č. 322/1992 Zb. o štátnej
štatistike.
§ 38
Tento zákon nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Zákon SNR č. 197/1991 Zb. nadobudol účinnosť 30. májom 1991.
Zákon SNR č. 298/1991 Zb. nadobudol účinnosť 1. augustom 1991.
Zákon SNR č. 494/1991 Zb. nadobudol účinnosť 11. decembrom
1991.
Zákon SNR č. 294/1992 Zb. nadobudol účinnosť 11. júnom 1992.
Zákon SNR č. 322/1992 Zb. nadobudol účinnosť 26. júnom 1992.
Zákon SNR č. 453/1992 Zb. nadobudol účinnosť 25. septembrom
1992.
Zákon SNR č. 2/1993 Z.z. nadobudol účinnosť 1. januárom 1993.
Zákon SNR č. 61/1993 Z.z. nadobudol účinnosť 17. marcom 1993.
Zákon SNR č. 83/1994 Z.z. nadobudol účinnosť 15. aprílom 1994.
Zákon SNR č. 74/1995 Z.z. nadobudol účinnosť 18. aprílom 1995.
Zákon SNR č. 207/1995 Z.z. nadobudol účinnosť 4. októbrom 1995.
Zákon č. 58/1998 Z.z. nadobudol účinnosť 1. júnom 1998.
Zákony č. 143/1998 Z.z. a č. 200/1998 nadobudli
účinnosť 1. júlom 1998.
Zákon č. 337/1998 Z.z. nadobudol účinnosť 1. januárom 1999.
Zákon č. 293/1999 Z.z. nadobudol účinnosť 1. decembrom 1999 s výnimkou
§ 13 ods. 2, ktorý nadobudol účinnosť 1. januárom 2000.
Zákon č. 263/1999 Z.z. nadobudol účinnosť 1. januárom 2000.
Zákony č. 95/2000 Z.z. a č. 195/2000 Z.z. nadobudli
účinnosť 1. júlom 2000.
Zákon č. 329/2000 Z.z. nadobudol účinnosť 1. novembrom 2000.
Zákony č. 338/2000 Z.z. a č. 417/2000 Z.z. nadobudli
účinnosť 1. januárom 2001.
Zákon č. 136/2001 Z.z. nadobudol účinnosť 1. májom 2001.
Zákon č. 241/2001 Z.z. nadobudol účinnosť 1. novembrom 2001.
Zákon č. 502/2001 Z.z. nadobudol účinnosť 1. januárom 2002.
Zákon č. 312/2001 Z.z. nadobudol účinnosť 1. aprílom 2002
okrem čl. I § 6 a
§ 145 až 148 a
čl. II štvrtého bodu a piateho
bodu, ktoré nadobudli účinnosť 1. októbrom 2001.
F. Mikloško v.r.
V. Mečiar v.r.
Čl.1
(Zavedený zákonom SNR č. 197/1991 Zb.)
Ak ústavný zákon Federálneho zhromaždenia nezveruje výkon vo
veciach uvedených v § 3 ods. 3 federálnym ústredným orgánom
štátnej správy, patrí tento výkon Ministerstvu hospodárstva
Slovenskej republiky. 2)
Čl.2
(Zavedený zákonom SNR č. 298/1991 Zb.)
(1) Doterajšia pôsobnosť vymedzená zákonmi a inými všeobecne
záväznými predpismi
a) vo veciach štrukturálnej politiky prechádza z Ministerstva pre
hospodársku stratégiu Slovenskej republiky na Ministerstvo
hospodárstva Slovenskej republiky,
b) veciach vedy a vedeckotechnického rozvoja prechádza
z Ministerstva pre hospodársku stratégiu Slovenskej republiky
na Ministerstvo školstva, mládeže a športu Slovenskej
republiky,
c) vo veciach informatiky prechádza z Ministerstva pre
hospodársku stratégiu Slovenskej republiky na Ministerstvo
dopravy a spojov Slovenskej republiky,
d) vo veciach dopravy a spojov prechádza z Ministerstva
hospodárstva Slovenskej republiky a z Ministerstva vnútra
Slovenskej republiky na Ministerstvo dopravy a spojov
Slovenskej republiky.
(2) V súvislosti s prechodom pôsobnosti podľa odseku 1 rovnako
prechádzajú aj práva a povinnosti vyplývajúce z pracovnoprávnych
a iných vzťahov. Podrobnosti o prechode týchto práv a povinností
sa upravia dohodami, v ktorých sa vymedzí najmä druh a rozsah
preberaného majetku a záväzkov a určí sa, ktorí pracovníci
prechádzajú na ktoré ministerstvo do pracovného pomeru.
(3) Majetkové práva a povinnosti, ako aj práva a povinnosti
z pracovnoprávnych a iných vzťahov, na ktoré sa nevťahujú odseky
1 a 2, prechádzajú z Ministerstva pre hospodársku stratégiu
Slovenskej republiky na Úrad vlády Slovenskej republiky.
(4) Pokiaľ zákony a iné všeobecne záväzné právne predpisy
zverujú pôsobnosť Federálnemu ministerstvu zahraničného obchodu,
vykonáva túto pôsobnosť v rozsahu patriacom Slovenskej republike,
Ministerstvo obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky.
Čl.3
(Zavedený zákonom SNR č. 453/1992 Zb.)
(1) Doterajšia pôsobnosť vymedzená zákonmi a inými všeobecne
záväznými právnymi predpismi prechádza
a) z Ministerstva priemyslu Slovenskej republiky na Ministerstvo
hospodárstva Slovenskej republiky,
b) vo veciach stavebnej výroby a výroby stavebných látok
z Ministerstva výstavby a stavebníctva Slovenskej republiky na
Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky,
c) vo veciach drevárskeho a nábytkárskeho priemyslu, priemyslu
celulózy a papiera Ministerstva lesného a vodného hospodárstva
Slovenskej republiky na Ministerstvo hospodárstva Slovenskej
republiky,
d) z Ministerstva obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky
na Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky,
e) zo Slovenského banského úradu na Ministerstvo hospodárstva
Slovenskej republiky,
f) zo Slovenského geologického úradu na Ministerstvo životného
prostredia Slovenskej republiky,
g) vo veciach investičného rozvoja z Ministerstva výstavby
a stavebníctva Slovenskej republiky na Ministerstvo dopravy,
spojov a verejných prác Slovenskej republiky,
h) vo veciach informatiky z Ministerstva dopravy a spojov
Slovenskej republiky na Slovenský štatistický úrad,
ch) vo veciach lesného hospodárstva, vodného hospodárstva
a poľovníctva z Ministerstva lesného a vodného hospodárstva
Slovenskej republiky na Ministerstvo pôdohospodárstva
Slovenskej republiky,
i) vo veciach štátnej kontroly v oblasti štátnej správy,
s výnimkou kontroly hospodárenia s rozpočtovými prostriedkami
Slovenskej republiky a vo veciach vybavovania sťažností,
oznámení, podnetov, petícií, z Ministerstva kontroly
Slovenskej republiky na Úrad vlády Slovenskej republiky,
j) zo Slovenského úradu bezpečnosti práce na Ministerstvo
práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky.
(2) Doterajšia pôsobnosť Ministerstva kontroly Slovenskej
republiky a ministerstva kontroly Slovenskej republiky vo vzťahu
k Slovenskej obchodnej inšpekcii 3) prechádza na Ministerstvo
hospodárstva Slovenskej republiky a ministra hospodárstva
Slovenskej republiky.
(3) V súvislosti s prechodom pôsobnosti podľa odseku 1 rovnako
prechádzajú aj práva a povinnosti vyplývajúce z pracovnoprávnych
a iných vzťahov. Podrobnosti o prechode týchto práv a povinností
sa upravia dohodami, v ktorých sa vymedzí najmä druh a rozsah
preberaného majetku a záväzkov a určí sa, ktorí pracovníci
prechádzajú na ktoré ministerstvo do pracovného pomeru.
(4) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov "Ministerstvo práce
a sociálnych vecí Slovenskej republiky", rozumie sa tým
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky.
(5) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov "Slovenská komisia pre
životné prostredie", rozumie sa tým Ministerstvo životného
prostredia Slovenskej republiky.
(6) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisov používa názov "Ministerstvo
poľnohospodárstva a výživy Slovenskej republiky", rozumie sa tým
Ministerstvo pôdohospodárstva Slovenskej republiky.
(7) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov "Ministerstvo dopravy
a spojov Slovenskej republiky", rozumie sa tým Ministerstvo
dopravy, spojov a verejných prác Slovenskej republiky.
(8) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov "Ministerstvo
školstva, mládeže a športu Slovenskej republiky", rozumie sa tým
Ministerstvo školstva a vedy Slovenskej republiky.
(9) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a všeobecne záväzných
právnych predpisoch používa názov "Ministerstvo medzinárodných
vzťahov Slovenskej republiky", rozumie sa tým Ministerstvo
zahraničných vecí Slovenskej republiky.
(10) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a všeobecne záväzných
právnych predpisoch používa názov "Ministerstvo kontroly
Slovenskej republiky", rozumie sa tým Úrad vlády Slovenskej
republiky.
(11) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a všeobecne záväzných
právnych predpisoch používa názov "Slovenský úrad geodézie
a kartografie", rozumie sa tým Slovenský úrad geodézie,
kartografie a katastra.
Čl.4
(Zavedený zákonom SNR č. 2/1993 Z.z.)
Na Úrad jadrového dozoru Slovenskej republiky prechádzajú
práva a povinnosti vyplývajúce z pracovnoprávnych vzťahov
v Československej komisii pre atómovú energiu, týkajúce sa
inšpektorov v lokalitách jadrových elektrární Slovenskej
republiky.
Čl.5
(Zavedený zákonom SNR č. 2/1993 Z.z.)
(1) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov Československá komisia
pre atómovú energiu, rozumie sa tým v Slovenskej republike Úrad
jadrového dozoru Slovenskej republiky.
(2) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov Federálny úrad pre
normalizáciu a meranie, rozumie sa tým v Slovenskej republike Úrad
pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky.
(3) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov Federálny úrad pre
vynálezy, rozumie sa tým v Slovenskej republike Úrad priemyselného
vlastníctva Slovenskej republiky.
(4) Pokiaľ sa v doterajších zákonoch a iných všeobecne
záväzných právnych predpisoch používa názov Správa federálnych
hmotných rezerv, rozumie sa tým v Slovenskej republike Správa
štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky.
Čl.6
(Zavedený zákonom SNR č. 74/1995 Z.z.)
V súvislosti s prechodom doterajšej pôsobnosti Ministerstva
dopravy, spojov a verejných prác Slovenskej republiky
a Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky na Ministerstvo
výstavby a verejných prác Slovenskej republiky, z Ministerstva
vnútra Slovenskej republiky na Úrad vlády Slovenskej republiky
a z Ministerstva školstva a vedy Slovenskej republiky na Úrad pre
stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky Slovenskej
republiky rovnako prechádzajú aj práva a povinnosti vyplývajúce
z pracovnoprávnych a iných vzťahov. Podrobnosti o prechode týchto
práv a povinností sa upravia dohodou, v ktorej sa vymedzí najmä
druh a rozsah preberaného majetku a záväzkov a určí sa, ktorí
pracovníci na ktorý ústredný orgán štátnej správy prechádzajú do
pracovného pomeru.
1) Zákon č. 143/1992 Zb. o plate a odmene za pracovnú pohotovosť
v rozpočtových a v niektorých ďalších organizáciách a orgánoch
v znení neskorších predpisov.
1a) Zákon Slovenskej národnej rady č. 71/1986 Zb. o Slovenskej
obchodnej inšpekcii.
1a) § 14 ods. 1 zákona č. 312/2001 Z.z. o štátnej službe a o zmene
a doplnení niektorých zákonov.
2) § 12 až 15 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z.z. o platových pomeroch
niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky.
2) Čl. 28b ods. 2 ústavného zákona č. 556/1990 Zb.
3) Zákon Slovenskej národnej rady č. 417/1991 Zb., ktorým sa mení
a dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 71/1986 Zb.
o Slovenskej obchodnej inšpekcii.