JUDr. Lucia Váryová, PhD.

  • Článek
V súčasnosti niet pochýb o tom, že poštový sektor zažíva veľmi rušné chvíle pri distribúcií zásielok po celom svete. Nepriaznivá situácia spojená so šírením COVID-19 spôsobila enormný nárast zásielok poštovým podnikom, nevynímajúc Slovenskú poštu, a. s. Poštové podniky v poslednom období zažívali tzv. vianočné obdobie, kedy exponenciálny nárast zásielok malo za následok zatvorenie obchodov alebo obmedzenie vstupu osobám, ktoré nespĺňali hlavným hygienikom alebo vládou Slovenskej republiky (ďalej aj „SR“) ustanovené kritériá. Preto sme sa rozhodli týmto príspevkom venovať pozornosť práve poštovému sektoru, ktorý bol dlhšiu dobu bez povšimnutia. Rozhodnutie Spolkového správneho súdu Rakúskej republiky, pod sp. zn. W258 2225293-1/6E (ďalej len „rozhodnutie“) patrí medzi prvé rozhodnutia, ktoré sa zaoberali nielen poštovým sektorom ako takým, ale vo svojom rozhodnutí konštatoval, že prišlo k porušeniu nariadenia GDPR1. „Zistilo sa, že poskytovateľ poštovej služby porušil svoju povinnosť podľa čl. 33 nariadenia GDPR, tým že bezpečnostný incident neoznámil Úradu na ochranu osobných údajov do 72 hodín.“