(Pokračovanie z predchádzajúceho čísla)
Na konkrétnom príklade zo súdnej praxe možno vysvetliť, ako dochádza k realizácii organizačných zmien v Policajnom zbore. V nasledujúcom texte sa budeme zaoberať rozsudkom Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky, ako aj rozsudkami Krajských súdov v Bratislave a Správneho súdu v Bratislave. Skutkový základ konkrétne rozsudku Krajského súdu v Bratislave (ďalej len "krajský súd") sp. zn. 1 S/20/2020-63 z 24. novembra 2022 spočíval v tom, že personálnym rozkazom prezidenta Policajného zboru číslo 178 z 25. septembra 2019, bol žalobca prevedený podľa § 35 ods. 1 písm. a) zákona č. 73/1998 Z. z. o štátnej službe príslušníkov Policajného zboru, Slovenskej informačnej služby, Zboru väzenskej a justičnej stráže Slovenskej republiky a Železničnej polície (ďalej len "zákon č. 73/1998 Z. z.") 1. októbra 2019 z funkcie staršieho referenta špecialistu Expozitúry Bratislava národnej protidrogovej jednotky národnej kriminálnej agentúry Prezídia Policajného zboru na Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Bratislave, služobný úrad Ministerstva vnútra Slovenskej republiky. Súčasne bol žalobca odvolaný 30. septembra 2019 z doterajšej funkcie podľa § 35 ods. 8 zákona č. 73/1998 Z. z. Proti personálnemu rozkazu prezidenta Policajného zboru číslo 178 z 25. septembra 2019 podal žalobca odvolanie, o ktorom rozhodol žalovaný rozhodnutím číslo SPOU-PO-PK-79/2019 z 26. novembra 2019 tak, že odvolanie žalobcu proti personálnemu rozkazu prezidenta Policajného zboru číslo 178 z 25. septembra 2019 zamietol a napadnuté rozhodnutie potvrdil. Žalobca napadol rozhodnutie žalovaného správnou žalobou pre nesprávne právne posúdenie veci, nepreskúmateľnosť pre nezrozumiteľnosť alebo nedostatok dôvodov, z dôvodu, že zistenie skutkového stavu orgánom verejnej správy bolo nedostačujúce na riadne posúdenie veci, ďalej preto, že skutkový stav, ktorý vzal orgán verejnej správy za základ napadnutého rozhodnutia alebo opatrenia, je v rozpore s administratívnymi spismi alebo v nich nemá oporu, došlo k podstatnému porušeniu ustanovení o konaní pred orgánom verejnej správy, ktoré mohlo mať za následok vydanie nezákonného rozhodnutia alebo opatrenia vo veci samej. Napadnuté rozhodnutie trpelo podľa žalobcu vadou nepreskúmateľnosti, pretože bolo nedostatočne odôvodnené. Podľa žalobcu nebol reálne naplnený dôvod organizačnej zmeny, ani k nej fakticky nedošlo. Z napadnutého rozhodnutia nevyplývalo explicitne, ktorá funkcia a s akou náplňou činnosti sa zrušila, a akou funkciou a náplňou činnosti bola nahradená. Zo žalobou napadnutého rozhodnutia žalovaného krajský súd zistil, že žalovaný svoje rozhodnutie odôvodnil tým, že
"zo súvisiaceho spisového materiálu vyplýva, že dňa 23.07.2019 bolo ministerkou vnútra SR vydané organizačné opatrenie č. 13/2019, ktorým v zmysle tretej časti tohto opatrenia vykonala s účinnosťou k 01.10.2019 organizačné a systemizačné zmeny v tabuľke zloženia počtov okrem iného aj na Prezídiu Policajného zboru. Uvedeným organizačným opatrením ministra vnútra SR došlo v záujme zabezpečenia kvalitnejšieho a efektívnejšieho výkonu štátnej služby v rámci žalovaného k organizačným a systemizačným zmenám, a to jednak zrušením, premenovaním a vytvorením niektorých organizačných súčastí NAKA, ako aj zrušením tabuľkových miest prevažnej