JUDr. Jana Duračinská, PhD.
- Článek
I. Predpokladom úspešnosti žaloby o zrušenie oddlženia je, že veriteľ v zmysle § 166f ods. 1 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii preukáže, že dlžník nemal pri oddlžení poctivý zámer. Kritériá na určenie nepoctivého zámeru sa týkajú najmä ekonomického správania dlžníka pred podaním návrhu na oddlžovacie konanie, ako aj po rozhodnutí o oddlžení.
II. Povinnosťou dlžníka podľa § 166g ods. 1 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii je preukázať poctivý zámer, t. j. že po podaní návrhu na oddlženie vynaložil úprimnú snahu riešiť svoj dlh v medziach svojich možností a schopností, pričom správanie dlžníka sa posudzuje so zreteľom na jeho ekonomickú situáciu, osobné pomery a súčinnosť v oddlžovacom konaní.
- Článek
V ostatných rozhodnutiach Súdneho dvora EÚ sa potvrdzuje úzke prepojenie medzi procesmi verejného obstarávania a ochranou hospodárskej súťaže. Článok1) v tejto súvislosti analyzuje aktuálne rozhodnutia Súdneho dvora EÚ a zaoberá sa aj aktuálnou slovenskou právnou úpravou vo vzťahu k vyhodnocovaniu ponúk vo verejnom obstarávaní, predkladaných tzv. prepojenými uchádzačmi, t.j. uchádzačmi, ktorí sú vzájomne majetkovo a personálne prepojení a tvoria rovnakú ekonomickú jednotku. Článok je zameraný aj na predkladanie ponúk, ktoré nie sú samostatné ani nezávislé v dôsledku koluzívneho správania uchádzačov.
Recent judgments of the Court of Justice of the European Union (CJEU) confirm the close link between public procurement procedure and the protection of competition. In this context, the article analyses the current judgments of CJEU and also deals with the current Slovak legislation in relation to the evaluation of tenders submitted by so-called linked tenderers, tenderers who are interconnected by property or personal or form the same economic unit. The article also focuses on the submission of tenders that are not independent as a result of the collusive behaviour of the tenderers.