Článok1) reaguje a zároveň nadväzuje na príspevok M. Deáka o oprávneniach prokurátora pri komunálnych obchodných spoločnostiach. Riešenie personálnych nominácií obce v takýchto spoločnostiach skrýva viaceré nejasnosti. Správne poznať vzťah obecného zastupiteľstva a starostu je však dôležité pre každý právny úkon s ingerenciou obecného zastupiteľstva a jeho platnosť, resp. existenciu.
This article deals with an article of M. Deák refering to public prosecutor`s entitlements in municipal corporations. These include more uncertainties in process of personal nominations. However it is very important for every legal act and its validity with participation of municipal body to correctly know the relationship between municipal board and mayor.
ULAHER, J.: Obecné zastupiteľstvo a komunálne obchodné spoločnosti; Justičná revue, 72, 2020, č. 1, s. 78 - 82.
1 Úvod
M. Deák vo svojom príspevku
2)
otvoril zaujímavý interdiscplinárny svet obecných (komunálnych) obchodných spoločností na pomedzí verejného a súkromného práva. Zároveň tento príspevok ponúka výzvu v už načrtnutých úvahách pokračovať, keďže aj odborná literatúra sa tejto téme venuje len okrajovo. Preto si dovoľujeme v tomto príspevku predniesť ďalšie parciálne úvahy na zvolenú tému, ako aj načrtnúť ďalšie otázky.
Právnikovi, ktorý sa pohybuje výlučne na pôde súkromného práva a o verejnú správu nejaví záujem, sa môže na prvý pohľad táto téma javiť ako nezaujímavá a vzdialená, avšak opak je pravdou. Poznatky o vytváraní a prejave vôle v prípade miestnej samosprávy sú dôležité pre akýkoľvek, aj súkromnoprávny úkon s miestnou samosprávou, kde do úvahy prichádza vytvorenie vôle zo strany kolektívneho zastupiteľského orgánu (napr. predaj nehnuteľnosti vo vlastníctve obce). Nedostatok, resp. absencia prejavenej vôle totiž spôsobuje, že právny úkon vôbec nevznikne
3)
.