Pokiaľ ide o samotnú definíciu reklamy, Najvyšší správny súd ČR uviedol, že:
"reklamou je akákoľvek verejná prezentácia, ktorej cieľom je propagácia podnikateľskej činnosti určitého subjektu. Pritom na naplnenie samotnej definície reklamy nie je podstatné, aké sú pohnútky šíriteľa reklamy k tejto činnosti, či ju vykonáva za úhradu alebo bezplatne alebo či ide alebo nejde o súčasť jeho vlastného podnikania."
2)
Ani v neskorších rozhodnutiach Najvyšší správny súd ČR nezistil potrebu sa od tohto svojho právneho názoru odchýliť a zotrval na tom, že odplatnosť nie je zákonným znakom reklamy, preto skutočnosť, že sťažovateľ neprijme za zobrazenie v svojom periodiku odplatu ani inú protihodnotu, je pri posudzovaní reklamy irelevantné. V právnej doktríne je reklama definovaná ako konanie, ktorého cieľom je umiestniť produkty súťažiteľa na príslušnom trhu, pričom prostredníctvom reklamy je umožnené súťažiteľovi prezentovať výsledky svojho snaženia, informovať adresátov reklamy o vlastnostiach, cene či kvalite svojich produktov s cieľom umiestniť tieto produkty v rámci poctivej hospodárskej súťaže na trh a tým maximalizovať svoj zisk.
3)
Absolútnym fenoménom dneška je internetová reklama, ktorá je považovaná za samostatný marketingový nástroj, nielen doplnkový, resp. podporný prostriedok štandardných marketingových metód. Práve internetová reklama predstavuje veľmi frekventovanú platformu šírenia sexizmu v reklame.
Regulácia reklamy sa v slovenskom právnom prostredí uskutočňuje nielen prostredníctvom normatívnych právnych nástrojov, ale aj prostredníctvom neformálnych (mimoprávnych) etických pravidiel (soft law). V tomto smere je nezastupiteľná úloha Rady pre reklamu, ktorá je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Rada pre reklamu združuje subjekty, ktoré aktívne vstupujú do procesu marketingovej komunikácie - asociácie zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, médiá, ako aj podnikateľské subjekty, využívajúce propagáciu formou reklamy. Členovia sa zaviazali dodržiavať Etický kódex reklamnej praxe - etické pravidlá reklamnej praxe a udržiavať dobré meno reklamy (ďalej aj Etický kódex).
4)
Samotný Etický kódex zakazuje prezentáciu prvkov sexizmu v reklame hneď vo viacerých ustanoveniach.
5)
Etický kódex veľkou mierou prispieva k zlepšovaniu mediálneho prostredia a zvyšovaniu významu morálnych a etických princípov pred čisto materiálnymi záujmami v rámci konkurenčného boja na trhu. Rada pre reklamu vyda