Nové pravidlá pre zmluvy na jednotnom digitálnom trhu - čo ponúkajú spotrebiteľom a podnikateľom?

Vydáno: 11 minút čítania
Nové pravidlá pre zmluvy na jednotnom digitálnom trhu - čo ponúkajú spotrebiteľom a podnikateľom?
Doc. JUDr.
Monika
Jurčová
PhD.
Právnická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave.
Európsky právny inštitút (
European Law Institute, ELI
)1) bol založený v júni 2011 ako nezávislá nezisková organizácia, ktorej cieľom je zlepšovať kvalitu európskeho práva a iniciovať a viesť výskumné aktivity v tejto oblasti. Jednou z hlavných úloh ELI je aj vyjadrovať sa k návrhom právnych nástrojov európskeho práva a podnecovať diskusiu s účelom aktívne prispievať k zlepšeniu
acquis.
Plne v súlade s týmto cieľom sa 21. - 22. januára 2016 vo Viedni, ktorá je sídlom ELI, uskutočnila konferencia s pôvodným názvom
New Rules for Contracts in the Digital Single Market - What's in it for Consumers and Businesses in Europe?
Uskutočnenie konferencie možno hodnotiť ako promptnú eakciu ELI na legislatívnu iniciatívu Komisie EÚ z decembra 2015, ktorá sa týka harmonizácie pravidiel pre dodávanie digitálneho obsahu a on-line predaja tovaru. Táto iniciatíva pozostáva z
i)

Související dokumenty

Súvisiace články

Smlouva komisionářská
Zásada nullum crimen sine lege a ukladanie sankcií v súťažnom práve
Uzatvorená obchodná spoločnosť
Digitálne platformy: súťažné právo verzus regulácia ex ante
Deliktná zodpovednosť za škodu v Obchodnom zákonníku (§ 757 - neriešené problémy)
Správcovia konkurznej podstaty SR
Zneužitie dominantného postavenia na digitálnom trhu
Verejná akciová spoločnosť a jej reverzibilita po novom
Autorskoprávna ochrana versus ochrana hospodárskej súťaže (nielen) vo svetle judikatúry komunitárnych súdov
Katalogové obchody nebo katalogové podvody?
Vplyv novely § 52 Občianskeho zákonníka na aplikovateľnosť Obchodného zákonníka
Premlčanie pri náhrade škody spôsobenej porušením súťažného práva
Modelový zákon o obchodných spoločnostiach - budúcnosť právnej regulácie obchodných spoločností?/(Inauguračná prednáška)
Krok vpred na ceste k dosiahnutiu efektívneho súkromnoprávneho vymáhania súťažného práva - Biela kniha Európskej komisie o náhrade škody spôsobenej porušením súťažného práva
Kto môže niesť zodpovednosť za porušenie súťažného práva?
Problematika zastupovania akcionára na valných zhromaždeniach a niektoré vybrané otázky
K otázkam harmonizácie a unifikácie medzinárodného obchodného práva
Porovnávacia reklama v slovenskom právnom poriadku
Zneužívanie dominantného postavenia v teórii a v aplikačnej praxi
Obchodná spoločnosť ako právnická osoba: teoretické východiská a praktické implikácie.