„Škoda môže vzniknúť aj v príčinnej súvislosti s vydaním rozhodnutia orgánu štátu, ktoré bude zrušené skôr, ako nadobudne právoplatnosť – v tomto prípade je však potrebné zodpovednosť štátu za škodu, ktorá by vznikla v príčinnej súvislosti s vydaním takéhoto rozhodnutia, posudzovať podľa ustanovení zákona č. 58/1969 Zb., resp. zákona č. 514/2003 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú nesprávnym úradným postupom a nie podľa ustanovení toho istého zákona o zodpovednosti za škodu spôsobenú nezákonným rozhodnutím.“
GLOSA
I.
Zákon č. 514/2003 Z.z.o zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone verejnej moci (ďalej aj "zákon o zodpovednosti za škodu") rozlišuje štyri skutkové podstaty zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone verejnej moci (ďalej aj "skutkové podstaty"),
1)
a to:
a) zodpovednosť za škodu spôsobenú nezákonným rozhodnutím orgánu verejnej moci (ďalej aj "zodpovednosť za škodu spôsobenú nezákonným rozhodnutím"),
b) zodpovednosť za škodu spôsobenú nezákonným zatknutím, zadržaním alebo iným pozbavením osobnej slobody,
c) zodpovednosť za škodu spôsobenú rozhodnutím o treste, o ochrannom opatrení alebo rozhodnutím o väzbe a
d) zodpovednosť za škodu spôsobenú nesprávnym úradným postupom orgánu verejnej moci (ďalej aj "zodpovednosť za škodu spôsobenú nesprávnym úradným postupom").
2)
Zároveň zákon o zodpovednosti za škodu ustanovuje podmienky vzniku práva na náhradu škody spôsobenej pri výkone verejnej moci, a to osobitne vo vzťahu k jednotlivým skutkovým podstatám. V zákone o zodpovednosti za škodu vymedzené skutkové podstaty a podmienky vzniku práva na náhradu škody spôsobenej pri výkone verejnej moci pritom [podobne ako tomu bolo aj v zákone č.