Podnikanie
- Článek
Zvolené téma je zaměřeno především na novely živnostenského zákona, výběr novelizací živnostenského zákona nepřímo, které s ním úzce souvisí a implementaci směrnic Evropského parlamentu a Rady (EU). K podstatným změnám došlo nejen v obecné části živnostenského zákona, ale i v jeho přílohách. Novely živnostenského zákona se dají počítat v desítkách a jedná se o bezmála dvě stě novel tohoto právního předpisu.
- Článek
Za prevádzkový priestor v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho možno považovať aj miesto konkrétnej zákazky, na ktorom dodávateľ poskytuje dohodnutú službu, napríklad maliarske a natieračské práce.
- Článek
Príslušné orgány verejnej moci v Slovenskej republike (ďalej aj „SR“) počas pandémie mnohým zakázali podnikať alebo ich podnikateľskú činnosť výrazne obmedzili, v dôsledku čoho podnikatelia utrpeli majetkovú škodu, prišli o zisk, či stratili...
- Článek
Tvorivou duševnou činnosťou sa živí značná a stále narastajúca skupina obyvateľov Slovenska. Ako príklad môžeme uviesť spisovateľov, novinárov, scenáristov, režisérov, skladateľov, grafických dizajnérov, ilustrátorov, fotografov či programátorov. Spadá činnosť ľudí pôsobiacich v kreatívnom priemysle pod zákon o živnostenskom podnikaní? Je akákoľvek autorská činnosť výkonom slobodného povolania? Zdá sa však, že ekonomickej aktivite v týchto oblastiach nie je v odbornej právnickej literatúre venovaná dostatočná pozornosť. Naším cieľom je túto medzeru aspoň čiastočne vyplniť a skúsiť odpovedať na otázku, či autor ako fyzická osoba môže mať status podnikateľa.
- Článek
Informatizácia spoločnosti je globálny trend, ktorý aj v rámci Slovenska ovplyvňuje každodenný život ľudí. Čoraz viac aktivít sa prenáša z reálneho fyzického sveta do sveta virtuálneho, kde dominuje rýchlosť a pohodlie. Tento vývoj je jasne vidieť aj v oblasti maloobchodu, ktorá prešla v období posledných 10 rokov revolučnými zmenami. Z pôvodne jednoduchých webových stránok, ktoré slúžili najmä na propagáciu kamenných predajní, sa vyvinuli robustné konštrukcie - e-shopy, schopné súčasne prijímať a vybavovať obrovské množstvo objednávok. Podiel internetového predaja aktuálne predstavuje v priemere 20 - 30 % z celkového objemu predaja v jednotlivých odvetviach.