§ 42 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon)
Ak sa územné rozhodnutie doručuje verejnou vyhláškou a z jeho výrokovej časti alebo neoddeliteľnej prílohy (situačného výkresu alebo mapového podkladu) sa nedajú zistiť parcelné čísla pozemkov, na ktorých má byť umiestnená líniová stavba, nemožno územné rozhodnutie považovať za dostatočne určité, čo spôsobuje z dôvodu nepreskúmateľnosti nezákonnosť územného rozhodnutia ako celku.
Rozsudok Najvyššieho správneho súdu SR, sp. zn. 4 Sžk 41/2020
Navrhovateľ Orange Slovensko, a. s. podal 2. marca 2018 mestu Fiľakovo, ako príslušnému stavebnému úradu, žiadosť o vydanie rozhodnutia o umiestnení líniovej stavby: „Prípojka verejnej elektronickej komunikačnej siete Orange Slovensko, a. s., FTTH Fiľakovo“ na pozemkoch v k. ú. Fiľakovo. Navrhovateľ uviedol, že pre územie stavby určené optickou trasou má v zmysle § 66 ods. 1 písm. a) zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov (ďalej aj „zákon o elektronických komunikáciách“) iné právo na predmetné pozemky podľa § 139 ods. 1 písm. c) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov.
Stavebný úrad rozhodnutím z 5. októbra 2018, č. SU-FIL-D1/2018/00618-8 (ďalej aj „prvostupňové rozhodnutie“) rozhodol podľa § 39 a § 39a stavebného zákona a podľa § 4 vyhlášky č. 453/2000 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia stavebného zákona (ďalej aj „vykonávacia vyhláška“), o umiestnení stavby: „Prípojka verejnej elektronickej komunikačnej siete Orange Slovensko, a. s. FTTH Fiľakovo“ na pozemkoch parc. č.: líniová stavba, k. ú.: Fiľakovo tak, ako je to zakreslené v situačnom výkrese, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť rozhodnutia. Pre umiestnenie a následnú realizáciu stavby určil konkrétne podmienky, a to stavbu umiestniť podľa situácie stavby vypracovanej v januári 2018 fi. MICHLOVSKÝ, spol. s r. o., a schválenej v danom konaní, uviedol stručnú charakteristiku územia a stavby, uložil dodržať podmienky dotknutých orgánov, ktoré vymenoval. Zároveň rozhodol o námietkach, ktoré v konaní uplatnil účastník konania Slovenská autobusová doprava Lučenec, a. s. (žalobca) tak, že námietky zamietol v plnom rozsahu. Konštatoval, že ostatní účastníci konania nepodali námietky.
Proti rozhodnutiu stavebného úradu podal odvolanie SAD Lučenec, a. s. (žalobca). Žalovaný rozhodnutím zo 17. decembra 2018, č. OU-BB-OVBP2-2018/034576-2,DD (ďalej aj „rozhodnutie žalovaného“) ako odvolací orgán prvostupňové rozhodnutie stavebného úradu potvrdil a odvolanie zamietol. Žalovaný konštatoval, že prvostupňový stavebný úrad postupoval v súlade s príslušnými ustanoveniami stavebného zákona, pričom územným rozhodnutím vymedzil územie pre daný účel, určil podmienky pre umiestnenie stavby, zabezpečil ochranu záujmov spoločnosti pri výstavbe a pri užívaní stavby učením podmienok, ktoré vo svojich stanoviskách a vyjadreniach určili dotknuté orgány. K návrhu na vydanie rozhodnutia o umiestnení stavby boli predložené všetky potrebné podklady v zmysle § 3 vykonávacej vyhlášky. Projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie vypracovala oprávnená osoba v zmysle § 45 ods. 4 stavebného zákona. Prvostupňové rozhodnutie bolo vydané v súlade s § 39 a § 39a stavebného zákona a § 4 vykonávacej vyhlášky, ako aj v súlade s § 46 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov (ďalej aj „SP“).
K odvolacej námietke, že pozemky, na ktorých sa povoľuje umiestnenie líniovej stavby, nie sú označené pa